неділя, 27 вересня 2015 р.

ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ УЧНІВСЬКОГО КОЛЕКТИВУ

Склад класу:
     а) віковий склад;
     б) пізнавальний рівень розвитку учня;
     в) працездатність і успішність;
     г) суспільне обличчя класу, інтерес до суспільних справ, виконання суспільних доручень.

Згуртованість класу:
     а) чи є в класі групи за діловими інтересами або негативного характе­ру, як учні ставляться один до  одного, як вони ставляться до справ класу?
     б) чи люблять учні разом проводити час у школі і поза нею, разом розважатися чи спільно навчатися?
     в) чи товаришують хлопчики і дівчата?
     г) чи немає в класі кругової поруки?
     д) чи переживають учні власні невдачі, чи вболівають за свій ко­лектив?

Організованість класу:
     а) чи вміють учні самі організовувати проведення колективних справ, чи уміють вони розподіляти між собою роботу й раціонально її виконувати?
     б) чи вміють терпляче й уважно вислуховувати один одного?
     в) чи виконують розпорядження уповноважених осіб?

Суспільна думка в класі:
     а) які вчинки своїх однокласників учні схвалюють, які — засуджу­ють?
     б) чи є розбіжності між тим, що говорять, і тим, що роблять?

Характер зв’язків у колективі:
     а) що пов’язує школярів: загальне місце проживання, місце за партою, інтереси й інше?
     б) де товаришують учні (тільки в школі чи поза нею також)?
     в) чи уважні вони один до одного; чи намагаються допомогти, у чому виражається ця допомога?
     г) чи пред’являють вони вимоги до своїх друзів, чи вміють бачити в них недоліки?
     д) як клас ставиться до дезорганізаторів, відмінників, активу, невстигаючих?

Актив класу:
     а) який склад класу?
     б) чи має актив авторитет?
     в) чи виконують його розпорядження?
     г) чи є учні, що постійно знаходяться в активі?

Зв’язок класного колективу із загальношкільним колективом:
     а) чи знають у класі про те, що відбувається в школі в цілому, в інших класах?
     б) чи виконуються суспільні доручення?
     в) як клас бере участь у загальношкільних заходах?

Заходи щодо подальшого зміцнення класного колективу:
     а) які педагогічні заходи варто провести в класі з метою зміцнення організації класного колективу?

     б) як використовувати класний колектив для виховного впливу на окремих учнів?

Немає коментарів:

Дописати коментар