четвер, 24 вересня 2015 р.

Вислови мудрого вчителя

Умій померти на полі бою так, щоб і смерть твоя була перемогою.
* * *
Безстрашність, одухотворена        вірністю Батьківщині, найсильніша твоя зброя.
* * *
Але є цінність незмірно вища за життя моє і твоє - це життя нашої Вітчизни.
* * *
Гнівна ненависть до колонського животіння – це  моральна основа величі духу.
  *  *
Ненависть   і   презирство   до   жалюгідного   жи­вотіння - могутня зброя борця.
* *  *
Нехай живе людина,  яка не вміє шкодувати себе.
* * *
Є тільки дві форми гниття і горіння життя
* *  *
Хникання, сльози від найменшого болю - це живуче насіння егоїзму і боягузтва, відступницт­ва і зрадництва.
* * *
Жалісливість до самого себе, підвищена чут­ливість до власних болів і страждань породжує моральну глухоту.
  *  *
Батьківщина - твій дім, твоя колиска.
* * *
Тільки людина, особисто зацікавлена долею Вітчизни, по-справжньому розкривається як осо­бистість, по-справжньому дорожить своєю честю, гордістю сім'ї, свого роду, імені.
         *  *
Вічно живим і незамінним джерелом патріотич­них почуттів і переконань є любов сина і дочки до матері й батька, матері й батька до дітей, взаємна відданість і вірність.
         * *
Джерела патріотичних почуттів і переконань будуть чистими і невичерпними за тієї умови, ко­ли в сім'ї і в школі панує культ Матері й Батька, культ Дідуся й Бабусі.
         * *
Виховання обов'язку перед героями, які поляг­ли в боях за Батьківщину, перед героями, які відстояли Батьківщину, - найважливіша умова запобігання байдужості до суспільних інтересів.
Бути справді відданим Вітчизни громадянином -це означає любити її такою, якою її створили й утвердили старші покоління, якою вона вийшла з жорстокої боротьби в роки ворожих навал.
* *
Почуття особистої причетності до всенародного осяває особливим світлом знання про Батьківщину.
         * *
Історія Батьківщини - це вічно жива сила, яка створює громадянина.
         * *
Ідейне виховання, формування переконань - це насамперед особисте ставлення людини до свя­тинь Вітчизни - рідної землі, її свободи і незалеж­ності, честі і гідності, героїчного минулого і ве­личного сучасного нашого народу.
* *
Бути ідейно вихованим - це означає віддано любити і непримиренно ненавидіти.
         * *
Пам'ятай, ніколи не забувай, дітям і внукам своїм наказуй пам'ятати, хто врятував тебе, твою сім'ю, Вітчизну, наші духовні цінності, нашу історію від знищення.
         * *
Нема нічого дорожчого за Вітчизну.
         * *
В ім'я щастя, величі і незалежності Вітчизни справжня людина без вагань віддає життя, тому що життя без щастя, величі, незалежності Вітчиз­ни - це не тільки горе, а й ганьба.
         * *
Для кожного з нас Батьківщина починається з чогось маленького, ніби незначного    і непримітного.
*       *
Шкільне патріотичне виховання - це загарту­вання душі й тіла для можливих грізних випро­бувань.
* *
Ідея любові до Батьківщини формується тонко й складно. Ненависть до ворогів Вітчизни - це вершина, сходячи на яку, маленька людина бачить світ.
         * *
Тільки палка ненависть, непримиренність до ворогів Вітчизни відкривають перед юним грома­дянином справжню міру цінностей: доля Вітчиз­ни стає вищою і дорожчою за життя.
* *
Патріотичне бачення навколишнього світу саме й полягає в тому, що юний громадянин пізнає живу історію своєї сім'ї, своїх співвітчизників, що жили кілька століть тому, і тих, що недавно пішли в землю, в ім'я свободи і щастя, за які во­ни боролися.
* *
Усвідомлення і почуття Батьківщини я формую в юних громадян, розкриваючи перед ними істи­ну, що кожна жменька рідної землі, кожний камінь политі кров'ю борців-патріотів, що щастя дитинства, щастя мирної праці матерів і батьків, щастя   мрії   про   майбутнє,   завойоване   дорогою
ціною.
* *
Краще вмерти стоячи, ніж жити на колінах.
* *
Присвятити своє життя захисту Вітчизни – честь  юнака.
  *  *
Щит повинен бути завжди міцним, а меч -гострим.
*       *
Мужність думки - це спрямованість у май­бутнє.
*       *
Виховання мужності — одна з найважливіших граней усього процесу.
*       * 
Маленька людина повинна почувати себе силь­ною, здатною захищати інших - ось один із сек­ретів виховання.
* *
Мужність - це справжня краса духу й тіла, пе­реконань і вчинків.
*       * *
Мужність робить людину могутньою і доброю, сильною і ласкавою.
*       * 
Мужність не має нічого спільного з жорс­токістю. Ненависть до ворогів Вітчизни - це корені, які живлять твою любов і відданість до всього, що тобі дороге і що ти повинен захистити.
* *
Тільки той зможе виховати справжніх патріотів, у чиїх руках завжди горить вогник, що запалює в юних душах вічне полум'я ненависті до ворога.
* *
У свідомості кожного покоління, яке ми вихо­вуємо, ідейно надихаємо і благословляємо на са­мостійне діяння, повинна жити історична пам'ять нашого народу.
*       *
Патріотизм починається з колиски.
*       * 
Не може стати справжнім сином своєї Вітчизни той, хто не став справжнім сином своєї матері і батька.
* *
Патріотизм - це, образно кажучи, сплав почут­тя й думки, осягнення святині — Батьківщини — не тільки розумом, а й передусім серцем.
         * *
Патріотизм починається з любові до людини. Початки патріотичного бачення і відчування світу, почуття Батьківщини — в любові до найдо­рожчої на землі людини — до рідної матері.
 *  *
Любов до людини - це родючий ґрунт, на яко­му   розцвітають   квіти   патріотичного   служіння Батьківщині.
* *
Кожен повинен відчувати себе сином Вітчизни, переживати особисте почуття гордості від того, що він спадкоємець її тисячолітньої слави й тися­чолітніх духовних цінностей, творець її героїчно­го сьогодні.
*       * 
Нехай дитина відчує красу й захоплюється нею, нехай в її серці й пам'яті назавжди збере­жуться образи, в яких втілюється Батьківщина.
* *
Поганий син не може бути хорошим патріотом.
*  *
Краса рідного краю, що відкривалась завдяки казці, фантазії, творчості, - це джерело любові до Батьківщини.

Бути   справленім    громадянином    —    значить насамперед        піклуватися      про        майбутнє суспільства, а майбутнє - це діти.

* * *
Головний екзамен - чи може вихованець бути справжнім громадянином, трудівником, жити в любові і вірності.
*
Справжнє громадянське виховання починається там, де ідея і особиста праця - піт, мозолі, зливаючись воєдино,  творять те,  про що народ говорить: у людини є святе за душею.
         * *
Любов і відданість матері - це перша школа громадянськості, і якщо дитина вийшла безграмотною з цієї школи, то їй не оволодіти в майбутньому вищою школою громадянськості – відданістю інтересам Батьківщини.
 * *
Громадянське виховання - це виховання на громадянських ідеях.
* *
Громадянськість складається з почуття господаря, з почуття відповідальності за все, що є в наглому житті.
Юнак, що сидить за шкільною партою, стане справжнім громадянином лише тоді, коли він бачитиме перед собою всю складність шляху, яким іти йому в житті.
*        *  *
Громадянина не  виховаєш,  якщо людина все бачитиме в рожевих барвах.
*       * *
Громадянськість складається з почуття господаря, спадкоємця, якого створили перші покоління, а також з почуття відповідальності за те,  що  є,  але чого не  повинно  бути  в  нашому
житті.
*        * *
Бо громадянськість - це насамперед відповідальність, обов'язок, та вища сходинка в духовному житті людини, на якій вона віддає себе справжньому ідеалові.
*       * *
Громадянськість - це пристрасть людського серця, і донести до юних душ пристрасть боротьби можна лише тоді, коли ти сам постаєш перед своїми вихованцями як громадянин.

До бесід про громадянськість треба внутрішньо готувати себе.
*       *
Готуючись до бесід про громадянськість, я намагаюсь усіма силами душі збагнути зміст того, про що розповідатиму, глибоко осмислити саму суть громадянської краси, доблесті, подвигу, щоб все по-новому пережити.

Виховна сила бесіди про громадянськість розкривається тоді, коли це прагнення переживається й закріплюється у взаємовідносинах, коли людина активно виражає себе.

Бесіда про громадянськість з підлітками - це розмова колективу ідейних однодумців.

Важливо, щоб я, вихователь, характеризуючи високу красу й доблесть громадянських подвигів і громадянського життя людини, вмів немовби заглянути в юні душі, і вже тоді, коли тільки доторкнувся до громадянської ідеї, вмів помітити найтонші поривання юних сердець.

Небажання вчитися - це наслідок громадянської незрілості, запізнілої дитячості.

Бесіди про громадянськість з учнями середнього й старшого віку повинні викликати у них роздуми про свою долю, про свій життєвий шлях.

Отроцтво і юність - пора морального, ідейного, громадянського самоутвердження.

Громадянська зрілість старшокласників стає реальністю тільки тоді, коли в роки ранньої юності є міцна ідейно-громадянська основа духовного життя колективу - життя в світі ідей.

...якщо ви бажаєте бути володарем юних душ, якщо прагнете, щоб серця учнів були відкриті до вашого слова, — створіть свою Хрестоматію громадянського виховання.

Програма бесід про громадянськість - не сухий перелік тем. Це матеріал про найдорогоцінніші моральні багатства без осмислення й переживання яких неможливе життя в світі ідей.

Одухотвореність творчою працею, переживання почуття гордості від думки, що я - майстер своєї справи, в мене - золоті руки, мене поважають за те, що я володар праці, - все це є справжнім народженням громадянина.

Бути громадянином у всіх відношеннях - це означає насамперед турбуватися про майбутнє суспільства, а майбутнє наше - діти.


Життя показує, що досвід громадянської відповідальності є дуже важливою передумовою суспільно-політичної активності підлітків, той, хто вміє відповідати за важливу працю перед суспільством, уміє виховувати почуття відповідальності і в інших людях.

Немає коментарів:

Дописати коментар