Вислови мудрого вчителя
Умій померти на полі бою так,
щоб і смерть твоя була перемогою.
* * *
Безстрашність, одухотворена вірністю Батьківщині, найсильніша твоя
зброя.
* * *
Але є цінність незмірно вища за життя моє і твоє - це життя нашої Вітчизни.
* * *
Гнівна ненависть до
колонського животіння – це моральна
основа величі духу.
* *
Ненависть і
презирство до жалюгідного
животіння - могутня зброя борця.
* * *
Нехай живе людина, яка не вміє шкодувати себе.
* * *
Є тільки дві форми гниття і
горіння життя
* * *
Хникання, сльози від найменшого болю - це живуче насіння
егоїзму і боягузтва, відступництва і зрадництва.
* * *
Жалісливість до самого себе, підвищена чутливість до
власних болів і страждань породжує моральну глухоту.
* *
Батьківщина - твій дім, твоя
колиска.
* * *
Тільки людина, особисто зацікавлена долею Вітчизни,
по-справжньому розкривається як особистість, по-справжньому дорожить своєю
честю, гордістю сім'ї, свого роду, імені.
*
*
Вічно живим і незамінним джерелом патріотичних почуттів
і переконань є любов сина і дочки до матері й батька, матері й батька до дітей,
взаємна відданість і вірність.
* *
Джерела патріотичних почуттів і переконань будуть чистими
і невичерпними за тієї умови, коли в сім'ї і в школі панує культ Матері й
Батька, культ Дідуся й Бабусі.
* *
Виховання обов'язку перед
героями, які полягли в боях за Батьківщину, перед героями, які відстояли
Батьківщину, - найважливіша умова запобігання байдужості до суспільних
інтересів.
Бути справді відданим Вітчизни громадянином -це означає
любити її такою, якою її створили й утвердили старші покоління, якою вона
вийшла з жорстокої боротьби в роки ворожих навал.
* *
Почуття особистої причетності
до всенародного осяває особливим світлом знання про Батьківщину.
* *
Історія Батьківщини - це вічно
жива сила, яка створює громадянина.
* *
Ідейне виховання, формування переконань - це насамперед
особисте ставлення людини до святинь Вітчизни - рідної землі, її свободи і
незалежності, честі і гідності, героїчного минулого і величного сучасного
нашого народу.
* *
Бути ідейно вихованим - це означає віддано любити і
непримиренно ненавидіти.
* *
Пам'ятай, ніколи не забувай, дітям і внукам своїм наказуй
пам'ятати, хто врятував тебе, твою сім'ю, Вітчизну, наші духовні цінності, нашу
історію від знищення.
* *
Нема нічого дорожчого за
Вітчизну.
* *
В ім'я щастя, величі і незалежності Вітчизни справжня
людина без вагань віддає життя, тому що життя без щастя, величі, незалежності
Вітчизни - це не тільки горе, а й ганьба.
* *
Для кожного з нас Батьківщина починається з чогось
маленького, ніби незначного і непримітного.
* *
Шкільне патріотичне виховання - це загартування душі й
тіла для можливих грізних випробувань.
* *
Ідея любові до Батьківщини формується тонко й складно. Ненависть до ворогів Вітчизни - це вершина, сходячи на яку, маленька людина
бачить світ.
* *
Тільки палка ненависть, непримиренність до ворогів
Вітчизни відкривають перед юним громадянином справжню міру цінностей: доля
Вітчизни стає вищою і дорожчою за життя.
* *
Патріотичне бачення навколишнього світу саме й полягає в
тому, що юний громадянин пізнає живу історію своєї сім'ї, своїх
співвітчизників, що жили кілька століть тому, і тих, що недавно пішли в землю,
в ім'я свободи і щастя, за які вони боролися.
* *
Усвідомлення і почуття Батьківщини я формую в юних
громадян, розкриваючи перед ними істину, що кожна жменька рідної землі, кожний
камінь политі кров'ю борців-патріотів, що щастя дитинства, щастя мирної праці
матерів і батьків, щастя мрії про
майбутнє, завойоване дорогою
ціною.
* *
Краще вмерти стоячи, ніж жити
на колінах.
* *
Присвятити своє життя захисту Вітчизни – честь юнака.
* *
Щит повинен бути завжди міцним, а меч -гострим.
* *
Мужність думки - це спрямованість у майбутнє.
* *
Виховання мужності — одна з найважливіших граней усього
процесу.
* *
Маленька людина повинна почувати себе сильною, здатною
захищати інших - ось один із секретів виховання.
* *
Мужність - це справжня краса духу й тіла, переконань і
вчинків.
* * *
Мужність робить людину могутньою і доброю, сильною і
ласкавою.
* *
Мужність не має нічого спільного з жорстокістю. Ненависть до ворогів Вітчизни - це корені, які живлять твою любов і
відданість до всього, що тобі дороге і що ти повинен
захистити.
* *
Тільки той зможе виховати справжніх патріотів, у чиїх
руках завжди горить вогник, що запалює в юних душах вічне полум'я ненависті до ворога.
* *
У свідомості кожного покоління, яке ми виховуємо, ідейно
надихаємо і благословляємо на самостійне діяння, повинна жити історична
пам'ять нашого народу.
* *
Патріотизм починається з
колиски.
* *
Не може стати справжнім сином своєї Вітчизни той, хто не
став справжнім сином своєї матері і батька.
* *
Патріотизм - це, образно кажучи, сплав почуття й думки,
осягнення святині — Батьківщини — не тільки розумом, а й
передусім серцем.
* *
Патріотизм починається з любові до людини. Початки
патріотичного бачення і відчування світу, почуття Батьківщини — в любові до
найдорожчої на землі людини — до рідної матері.
* *
Любов до людини - це родючий ґрунт, на якому розцвітають
квіти патріотичного служіння Батьківщині.
* *
Кожен повинен відчувати себе сином Вітчизни, переживати
особисте почуття гордості від того, що він спадкоємець її тисячолітньої слави й
тисячолітніх духовних цінностей, творець її героїчного сьогодні.
* *
Нехай дитина відчує красу й захоплюється нею, нехай в її
серці й пам'яті назавжди збережуться образи, в яких втілюється Батьківщина.
* *
Поганий син не може бути хорошим патріотом.
* *
Краса рідного краю, що відкривалась завдяки казці,
фантазії, творчості, - це джерело любові до Батьківщини.
Бути
справленім громадянином —
значить насамперед
піклуватися про майбутнє суспільства, а майбутнє - це
діти.
* * *
Головний екзамен - чи може вихованець бути справжнім
громадянином, трудівником, жити в любові і вірності.
*
Справжнє громадянське виховання починається там, де ідея
і особиста праця - піт, мозолі, зливаючись воєдино, творять те,
про що народ говорить: у людини є святе за душею.
* *
Любов і відданість матері - це перша школа
громадянськості, і якщо дитина вийшла безграмотною з цієї школи, то їй не
оволодіти в майбутньому вищою школою громадянськості – відданістю інтересам
Батьківщини.
* *
Громадянське виховання - це виховання на громадянських
ідеях.
* *
Громадянськість складається з почуття господаря, з
почуття відповідальності за все, що є в наглому житті.
*
Юнак, що сидить за шкільною партою, стане справжнім
громадянином лише тоді, коли він бачитиме перед собою всю складність шляху,
яким іти йому в житті.
* *
*
Громадянина не виховаєш,
якщо людина все бачитиме в рожевих барвах.
* * *
Громадянськість складається з почуття господаря,
спадкоємця, якого створили перші покоління, а також з почуття відповідальності
за те, що є, але
чого не повинно бути
в нашому
житті.
* * *
Бо громадянськість - це насамперед відповідальність,
обов'язок, та вища сходинка в духовному житті людини, на якій вона віддає себе справжньому ідеалові.
* * *
Громадянськість - це пристрасть людського серця, і
донести до юних душ пристрасть боротьби можна лише тоді, коли ти сам постаєш
перед своїми вихованцями як громадянин.
До бесід про громадянськість треба внутрішньо готувати
себе.
* *
Готуючись до бесід про громадянськість, я намагаюсь усіма
силами душі збагнути зміст того, про що розповідатиму, глибоко осмислити саму
суть громадянської краси, доблесті, подвигу, щоб все по-новому пережити.
Виховна сила бесіди про громадянськість розкривається
тоді, коли це прагнення переживається й закріплюється у взаємовідносинах, коли людина
активно виражає себе.
Бесіда про громадянськість з підлітками - це розмова
колективу ідейних однодумців.
Важливо, щоб я, вихователь, характеризуючи високу красу й
доблесть громадянських подвигів і громадянського життя людини, вмів немовби
заглянути в юні душі, і вже тоді, коли тільки доторкнувся до громадянської
ідеї, вмів помітити найтонші поривання юних сердець.
Небажання вчитися - це наслідок громадянської незрілості,
запізнілої дитячості.
Бесіди про громадянськість з учнями середнього й старшого
віку повинні викликати у них роздуми про свою долю, про свій життєвий шлях.
Отроцтво і юність - пора морального, ідейного,
громадянського самоутвердження.
Громадянська зрілість старшокласників стає реальністю
тільки тоді, коли в роки ранньої юності є міцна ідейно-громадянська основа
духовного життя колективу - життя в світі ідей.
...якщо ви
бажаєте бути володарем юних душ, якщо прагнете, щоб серця учнів були відкриті
до вашого слова, — створіть свою Хрестоматію громадянського виховання.
Програма бесід про громадянськість - не сухий перелік
тем. Це матеріал про найдорогоцінніші моральні багатства без осмислення й
переживання яких неможливе життя в світі ідей.
Одухотвореність творчою працею, переживання почуття
гордості від думки, що я - майстер своєї справи, в мене - золоті руки, мене
поважають за те, що я володар праці, - все це є справжнім народженням
громадянина.
Бути громадянином у всіх відношеннях - це означає
насамперед турбуватися про майбутнє суспільства, а майбутнє наше - діти.
Життя показує, що досвід громадянської відповідальності є
дуже важливою передумовою суспільно-політичної активності підлітків, той, хто
вміє відповідати за важливу працю перед суспільством, уміє виховувати почуття
відповідальності і в інших людях.
Немає коментарів:
Дописати коментар